Do prowadzenia każdej działalności gospodarczej warto się wcześniej przygotować. Jest to szczególnie ważne, jeśli ktoś otwiera firmę po raz pierwszy. Dobrze jest zawczasu zgromadzić bazy firm, które mogą być potencjalnymi dostawcami, sprawdzić lokalizacje do wynajmu czy stworzyć listę formalności biurowych, jakie będą się wiązały z uruchomieniem firmy.

Co warto zrobić przed otwarciem firmy?

Wiele osób otwiera swoje firmy spontanicznie, pod wpływem chwili lub inspirując się podobnymi biznesami w otoczeniu. Pośpiech nie jest jednak wskazany przy otwieraniu biznesu. Zanim otworzymy jakąkolwiek firmę, powinniśmy zbadać rynek. Oznacza to, że najpierw obmyślamy produkty lub usługi, jakie chcemy oferować, a następnie badamy czy rynek w ogóle tego typu ofert potrzebuje.

Dobrze jest też sprawdzić, co oferuje konkurencja i jakie ma mocne oraz słabe strony. Na kilka tygodni przed otwarciem firmy dobrze jest też zorientować się w ofertach bankowych dotyczących rachunków firmowych, w ofertach biur rachunkowych oraz poszukać dobrego i niedrogiego lokalu na swoją działalność.

Znalezienie dobrych dostawców to podstawa

Wiele osób nie docenia wagi posiadania sprawdzonych i rzetelnych dostawców. Początkujący przedsiębiorcy często myślą, że wystarczy znaleźć jak najtańszy towar. Tymczasem aby firma dobrze działała i jak najlepiej obsługiwała swoich klientów, niezbędne są partnerskie kontakty z kontrahentami.

Jeśli zaczynamy w zupełnie nowej dla nas branży i nie mamy jeszcze kontaktów, zawsze możemy wykorzystać bazy firm. Tego typu strony znajdziemy w Internecie i będą one bardzo przydatne podczas nawiązywania nowych kontaktów z dostawcami. Bazy firm mają specjalne wyszukiwarki, dzięki którym szybciej możemy przeszukać zasoby, zawężając kryteria, na przykład do danej lokalizacji czy interesującej nas branży produktowej.

Dobry dostawca to ktoś z kim zawsze możemy łatwo się skontaktować. Jest to podmiot, który dostawy zawsze wysyła w terminie, są one kompletne, a w razie ewentualnych braków nie ma problemów z reklamacjami. Warto współpracować z dużymi firmami, które mają profesjonalnych przedstawicieli handlowych przyporządkowanych do poszczególnych rejonów. Gdy nowa firma otrzyma takiego opiekuna w postaci przedstawiciela handlowego, będzie jej dużo łatwiej rozkręcać swój biznes.

Odpowiedniej wysokości kapitał na start

W Polsce każdego roku otwiera się wiele tysięcy nowych firm, jednakże bardzo duża ich część, już po kilku miesiącach jest zamykana. Dzieje się tak najczęściej wtedy, gdy początkujący przedsiębiorca nie zarezerwuję odpowiedniego budżetu na start.

Każdy, nawet najmniejszy biznes wymaga nakładów finansowych na starcie oraz posiadania zarezerwowanych środków pieniężnych na co najmniej jeden rok działania. Zawsze trzeba być świadomym tego, że nowa firma w pierwszych miesiącach zarabia bardzo mało albo wręcz traci i trzeba do niej dokładać. Należy więc być przewidującym i zatroszczyć się o solidne finansowanie w początkowym, kluczowym okresie działania nowego przedsiębiorstwa.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here