Mimo, iż codziennie w najpopularniejszych polskich mediach można przeczytać, iż praktycznie bezrobocie nie istnieje, to znalezienie dobrze płatnej pracy wcale nie jest takie łatwe. Pomimo, tego że mamy rynek pracownika, wiele firm cierpi z powodu braku siły roboczej. Ale mało, które firmy podnoszą wynagrodzenia. W tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie: jak skutecznie szukać pracy?

Zarejestruj się w Urzędzie Pracy

jak skutecznie szukać pracyPierwszym krokiem przy poszukiwaniu zatrudnienia powinno być zarejestrowanie w lokalnym – powiatowym lub wojewódzkim urzędzie pracy. W tej instytucji można skorzystać z usług profesjonalnej i niezwykle doświadczonej kadry – doradców zawodowych, pośredników pracy, doradców klienta, którzy na co dzień skutecznie pomagają wielu osobą w znalezieniu pracy marzeń. Z opracowań naukowych wiadomo, iż w tego rodzaju państwowych instytucjach jest masa ofert pracy dla osób w każdym wieku. Aczkolwiek najczęściej są to oferty nisko płatne, zwykle za pensje minimalną. A to raczej nikogo nie satysfakcjonuje, ponieważ takie wynagrodzenie nie wystarczy na pokrycie podstawowych potrzeb każdego człowieka.

Ochotnicze Hufce Pracy

Jeśli szukasz pracy, to powinieneś odwiedzić również Ochotnicze Hufce Pacy, które również pomagają osobom poszukującym pracy, krótkotrwałej lub stałej. Tam też można skorzystać z pomocy doradców zawodowych i pośredników pracy, którzy pomogą wyszukać odpowiednią ofertę pracy do kwalifikacji bezrobotnego. W bazie hufców pracy znajdują się również zagraniczne oferty pracy, aczkolwiek trzeba znać język oby w stopniu komunikatywnym.

Szukaj ogłoszeń w internecie

Lepiej płatne oferty pracy znajdziesz w Internecie na portalach oraz w mediach społecznościowych na różnego rodzaju tematycznych grupach. Warto również przeglądać systematycznie portale ogłoszeniowe takie jak na przykład OLX. Tam w ostatnim czasie znajduje się sporo ofert dla osób bezrobotnych. Obecnie nie wszystkie firmy chętnie umieszczają oferty pracy na zewnętrznych serwisach www. Zwykle największe korporację publikują ogłoszenia o pracę tylko na swoich firmowych stronach internetowych. Więc warto je systematycznie odwiedzać w czasie poszukiwania zatrudnienia.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów poszukiwani pracy jest tak zwana sieć kontaktów osobistych, czyli najprościej mówiąc znajomości. Warto popytać znajomych czy nie słyszeli o jakiejś ciekawej ofercie pracy w swojej okolicy. Czasem najprostsze sposoby bywają bardzo skuteczne i dają całkiem potężne efekty. Znalezienie dobrej pracy wymaga samozaparcia oraz konsekwencji w działaniu.

Jak skutecznie szukać pracy?

Oczywiście to, że doskonale wiemy gdzie szukać pracy, nie oznacza jeszcze, że potrafimy to robić skutecznie. Jak więc skutecznie szukać pracy? Przede wszystkim na samym początku musimy dokładnie określić, czego właściwie szukamy. Warto wyznaczyć sobie priorytety. Nie tylko określmy w jakiej branży chcielibyśmy pracować, ale również jakie są nasze oczekiwania finansowe. To bardzo pomoże nam podczas rozmów kwalifikacyjnych. Często padają tam pytania o oczekiwania wobec zarobków. Warto wiec wiedzieć jakie są średnie zarobki w danej branży i na danym stanowisku, aby moc realnie i zdecydowanie przedstawić swoje oczekiwania.

jak skutecznie szukać pracyOczywiście w poszukiwaniu pracy trzeba być konsekwentnym. Nie możemy się poddawać po jednej, czy drugiej nieudanej rozmowie kwalifikacyjnej. Porażki się przecież zdarzają. Trzeba podejść do tego z odpowiednim dystansem. Na rozmowy kwalifikacyjne najlepiej przychodzić wyluzowanym. Stres nie jest dobrym doradcą, a dodatkowo może nam przeszkodzić w odpowiednim formułowaniu wypowiedzi. Dlatego stres najlepiej zostawić w domu. Oczywiście na taką rozmowę najlepiej przyjść merytorycznie przygotowanym. Warto wiedzieć co dana firma produkuje, lub jakie oferuje usługi. Warto również mieć pojęcie o całej branży. Oczywiście mówimy tu o aplikowaniu na stanowiska niespecjalistyczne. W przeciwnym wypadku znajomość branży i profilu produkty firmy jest w zasadzie obowiązkiem.

Jak napisać CV?

Nim jednak w ogóle udamy się na rozmowę kwalifikacyjną, musimy być najpierw na nie zaproszeni. Kluczem do zainteresowania danej firmy swoją osobą jest odpowiednio napisane CV. Jak więc powinno wyglądać, aby potencjalny pracodawca zwrócił na nas uwagę? Przede wszystkim oprócz naszych danych – z danymi kontaktowymi na czele – musimy zawrzeć informacje o naszej dotychczasowej karierze zawodowej. Tutaj pracodawcy cenią sobie osoby, które w jednym miejscu pracy spędzały dłuższe okresu czasy. W mniemaniu pracodawców świadczy to o lojalności i stabilizacji. Oczywiście jeśli twojego CV wynika, że często zmieniałeś pracę, to nie stoisz na straconej pozycji w oczach pracodawcy. Wystarczy, że umiejętnie wytłumaczysz mu, że zmieniałeś często pracę i w celu polepszenia warunków płacy i chęci rozwoju.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here