Wiele młodych osób szuka pracy dodatkowej w celu zarobienia na jakieś swoje wydatki. Najczęściej wybieranymi zawodami przez osoby, które nie posiadają doświadczenia są zawody takie jak kelnerka,sprzedawca lub call center, czyli telefoniczny kontakt z klientem. Jak widać są to zawody związane z obsługą klienta, w tej pracy mamy kontakt z klientami dlatego też musimy wiedzieć, że obsługując klienta, pomagając mu, nigdy nie wolno dać się ponieść emocjom. Nie ważne czy tłumaczysz klientowi coś po raz 1 czy setny, za każdym razem musisz wykazać się cierpliwością.

Każdy wie, że idąc do sklepu chce być mile obsłużony – więc będąc sprzedawcą postaw się na miejscu klienta. Bezpośrednia praca z klientem wiąże się z uprzejmością, uśmiechem, zrozumieniem. Nie wolno krzyczeć na klientów, trzeba zawsze zachować spokój. Musimy stworzyć odpowiednią atmosferę, aby klient był zadowolony z naszych usług i chciał do nas wrócić.

Praca w call center jest trochę łatwiejsza dlatego, że nie mamy kontaktu z klientem bezpośrednio. Konsultant telefoniczny dzwoni do klienta i nie widzi go – dla osób wstydliwych to jest najlepsza forma pracy.

Bardzo dużo firm działa właśnie w systemie call center, nawet największe firmy, zamiast pójść do klienta wolą zadzwonić, nieważne czy zajmują się sprzedażą rzeczy, usług czy po prostu coś reklamują lub umawiają spotkania z przedstawicielami. Takie firmy zatrudniają przeważnie uczniów i studentów, którzy chcą zarobić. Taka praca jest zazwyczaj elastyczna, dostosowana do grafiku studentów – aby praca nie kolidowała z zajęciami.

Studenci/uczniowie mogą w ten sposób zdobyć doświadczenie potrzebne w kolejnych latach przy ubieganiu się o inne stanowisko. Praca obsługa klienta / call center wymaga od nas dobrej dykcji, musimy potrafić ładnie mówić. W call center przeważnie firmy udostępniają nam skrypt gdzie znajdują się odpowiedzi na każde pytanie, które klient może nam zadać. Aby być idealnym kandydatem na te formy pracy musimy potrafić ciekawie umieć opowiadać o produkcie/rzeczy. Dostając skrypt i czytając go klientowi przez telefon – klient wie, że mówisz wyrytą regułą. Musisz zamieniać pewne słowa, mówić normalnie jak przy zwykłej rozmowie telefonicznej, ale umieć zachować ten sam sens, który firma każe Ci przekazać. Zazwyczaj call center wiąże się z pozyskiwaniem klientów dla firm, dzięki czemu przeważnie możesz dostać jakiś procent od zdobytego klienta. Daje Ci to pewnego rodzaju motywację, im lepszy będziesz i więcej klientów zdobędziesz – tym lepiej jesteś wynagrodzony.

Musisz pamiętać, że jak współpracujesz z klientem, zawsze musisz umieć się rozpoznawać czego on potrzebuje, jaki ma problem i jak możesz mu pomóc znaleźć odpowiednie dla niego rozwiązanie.

Klient ma czuć, że my jesteśmy dla niego zawsze, pomożemy mu i przede wszystkim nie chcemy naciągnąć go na coś w co sami nie wierzymy.
Pracodawca zapewni nam pewnie szkolenia, które przygotują nas na najczęstsze pytania. Praca z klientem pozwoli nam nabrać pewnego dystansu, umiejętności radzenia sobie z różnymi klientami.

Zawsze trafia się jakiś trudny klient, ale gdy przebrniemy przez niego nasza satysfakcja z pracy urośnie szybko. Jeśli czegoś nie wiemy – zawsze możemy poradzić się innych pracowników. Ważne, żeby zdobywać wiedzę każdego dnia.

Praca w obsłudze klienta / call center zapewni nam doświadczenie na każdym stanowisku, o które będziemy się starać w przyszłości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here