LinkedIn to jedna z wielu platform społecznościowych. Tą wyróżnia fakt, że skupia swoich użytkowników wokół tematów związanych z pracą i życiem zawodowym. Umożliwia także na dodawanie ogłoszeń o pracę i łatwe aplikowanie na nie. Jak pojawić się w tym portalu i stworzyć swój zawodowy profil?
Przeczytaj też: http://www.garg.pl/linkedin-co-to-jest-i-jak-zalozyc/
Początki LinkedIn
Portal ten rozpoczął swoją działalność w 2003 roku. Od początku celem portalu było zrzeszanie profesjonalistów z całego świata. Użytkownicy mogą wymieniać się wiedzą, pozyskiwać nowe kontakty biznesowe i zawierać współpracę.
Konto na portalu może założyć każda pełnoletnia osoba. Samo założenie profilu jest darmowe. Płatne są jedynie niektóre opcje jak dostęp do platformy learningowej.
Uzupełnianie swojego profilu na LinkedIn – krok po kroku
Sama rejestracja jest bardzo prosta. Po każdym kroku przeprowadza nas system. Należy podać takie informacje jak kraj, kod pocztowy, e-mail. Już na tym etapie określamy cel założenia przez nas konta, możemy wybrać m.in. szukanie pracy czy budowanie sieci kontaktów.
Kiedy uda nam się założyć konto i potwierdzimy to poprzez kliknięcie w wysłany na maila link możemy zacząć budować swój profil na LinkedIn. Jest to zarówno wirtualne CV, portfolio, wizytówka nas jak i firmy, którą prowadzimy.
Następnym krokiem powinno być wypełnienie profilu. Dodaj swoje doświadczenie, wykształcenie, działania wolontariackie. Znajdziesz tam również miejsce na swoje projekty, artykuły, ukończone kursy, otrzymane nagrody i wyróżnienia.
Nie zapomnij o dodaniu zdjęcia, które będzie przedstawiało Twoją twarz. Warto zadbać, żeby było profesjonalne. Najlepiej jeśli będzie wykonane na profesjonalnej sesji wizerunkowej. Jednak nie musi. Pamiętaj, żeby nie dodawać tam zdjęć z wakacji. Taką fotografię lepiej zostawić na Facebooka.
Możesz dodać także zdjęcie w tle. Może ono przestawiać co robisz, nazwę Twojej firmy, rzeczy, którymi się zajmujesz. Warto dodać taki element do swojego profilu.
Tak wypełniony profil na LinkedIn zacznie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. W tym momencie warto rozpocząć poszerzanie swojej sieci kontaktów. Pamiętaj, że na tym portalu możesz zapraszać nie tylko swoich znajomych, ale także osoby, których nie znasz.
Zobacz też: http://interactiveart.pl/jak-prowadzic-marketing-malej-firmy/