Celem event marketingu jest promocja marki lub idei. Głównym narzędziem – wydarzenie, dzięki któremu można dotrzeć do konkretnych odbiorców. Wszystko po to, by wywołać konkretne emocje i reakcje oraz wzmocnić zaangażowanie w świat marki. Jakie są główne założenia tej formy promocji i kiedy jest ona najbardziej przydatna dla firmy?

Aby powstał event, potrzeba kilku czynników. Przede wszystkim samo wydarzenie musi być zaplanowane, niecodzienne i wyjątkowe. Powinno także wywoływać reakcje i wrażenia, których oczekuje organizator. Event wymaga określonych ram czasowych, budżetu oraz określenia celu, któremu ma służyć.

Event marketing – dlaczego to ma sens?

Skuteczność event marketingu ma wyjaśnienie psychologiczne. Narzędzie to oferuje odbiorcom wartości, z którymi się utożsamiają. Ma na celu przywiązać klienta do marki, by w efekcie jak najczęściej wybierać produkty z nią związane. Dzięki konkretnemu przekazowi, wartościom i emocjom dostarczanym za pomocą event marketingu, odbiorca jest gotów w ciemno inwestować w konkretne produkty, ponieważ wie, czego może się spodziewać.

Zaproszenie na wydarzenie organizowane przez markę/firmę sprawia, że czujemy się ważni, potrzebni i docenieni. Łatwiej dołączamy więc do akcji i łatwiej angażujemy się w działania.

Korzyści płynące z event marketingu

Event marketing jest jedną z najskuteczniejszych form promocji, która przynosi następujące korzyści:

  • Buduje pozytywny wizerunek firmy/marki;
  • Kreuje emocje i wrażenia związane z firmą/marką;
  • Przyciąga uwagę mediów;
  • Umożliwia realizację wielu celów marketingowych przy okazji jednego wydarzenia;
  • Daje szansę na wyróżnienie się/zaistnienie na rynku dzięki nietypowym akcjom;
  • W atrakcyjny sposób informuje o produkcie;
  • Wpływa na kształtowanie preferencji konsumenckich;
  • Umożliwia dotarcie do nowych klientów, wzmacnia kontakt z istniejącymi;
  • Integruje środowisko biznesowe i pracownicze.

Jak zaplanować udany event?

Czy jest to pierwszy event, czy kolejny, zawsze należy pamiętać o kilku zasadach ułatwiających jego realizację. Wbrew pozorom to nie idealna organizacja jest tutaj najważniejsza. Tym, na czym powinniśmy skupić się najbardziej, jest cel eventu, który ma przynieść firmie bądź marce konkretne korzyści biznesowe. Istotna jest także spójność wartości firmy lub marki z charakterem wydarzenia. To właśnie on wpływa na wywoływane emocje, wrażenia i uczucie utożsamiania się z firmą. A jak zorganizować dobry event krok po kroku?

  • Ustal cel wydarzenia – zdecyduj jaki produkt lub usługę chcesz promować. A może pragniesz podzielić się konkretną wiedzą, która stanowi wartość firmy?
  • Ustal motywację odbiorców – co sprawi, że wezmą oni udział w wydarzeniu? Odbiorca może się kierować korzyściami, takimi jak sam udział w elitarnej imprezie, ale także możliwością nawiązania kontaktów biznesowych czy chęcią zdobycia wartościowych informacji.
  • Stwórz brief i scenariusz eventu – pozwoli ci to trzymać się planu i ustalonych założeń;
  • Zadbaj o promocję eventu – wybierz odpowiedni kanał w zależności od tego, do jakiej grupy kierujesz swoje wydarzenie.

Więcej informacji znajdziesz na https://emtg.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here