Marketing SMS to działanie, które pozwala zwiększyć sprzedaż w wielu różnych branżach. Jak zatem stworzyć skuteczną kampanię? Jakie korzyści może przynieść wykorzystanie marketingu SMS? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Jak stworzyć skuteczną kampanię SMS?
Jak wspomniano we wstępie marketing SMS to rozwiązanie, które sprawdza się w wielu różnych branżach. Tego typu kampanie pozwalają bowiem nie tylko szybko dotrzeć z przekazem do klienta, ale mogą być również wysoce skuteczne. Wymaga to oczywiście odpowiedniego zaplanowania działań, co w praktyce powinno sprowadzać się do:
- określenia celu kampanii, ponieważ umożliwi to wybór grupy docelowej czy stworzenie przekazu pozwalającego na jego realizację;
- określenia grupy docelowej, do której kierowany będzie przekaz. Należy w tym przypadku kierować się odpowiednimi kryteriami, a co za tym idzie, uwzględnić cel planowanej kampanii;
- stworzenia angażującego przekazu, ponieważ wiadomości SMS ze względu na ograniczoną ilość znaków muszą zainteresować odbiorcę oraz skłonić go do podjęcia określonej reakcji;
- określenia czasu realizacji kampanii, ponieważ SMS-y odczytywane są z reguły w momencie otrzymania. W związku z tym ich odbiorcy powinni mieć możliwość zareagowania na ich treść.
Rodzaje kampanii SMS
Niewątpliwą zaletą marketingu SMS jest uniwersalność, która wynika z możliwości kierowania do odbiorców różnych typów przekazu. W praktyce realizowane kampanie SMS mogą mieć charakter:
- sprzedażowy, czyli bezpośrednio zachęcać do zakupu konkretnego produktu lub skorzystania z danej usługi;
- informacyjny, czyli komunikować o startującej wyprzedaży, kończącym się asortymencie, czy zmianach w cenniku usług;
- przypominający, czyli informujący o kończącym się okresie abonamentu czy upływającym terminie obowiązywania danej usługi;
- marketingowy, czyli zwiększający świadomość marki, np. poprzez ekspercką komunikację z klientami.
Korzyści wynikające ze stosowania marketingu SMS
Skuteczność kampanii SMS może być naprawdę wysoka, co pozwala w szybki sposób zwiększyć sprzedaż. Nie jest to jednak jedyna korzyść wynikające ze stosowania marketingu SMS, ponieważ wymienić w tym przypadku należy także możliwość kierowania do klientów różnych typów przekazu, a co za tym idzie, wzmocnienia relacji, która może zaprocentować w przyszłości. Do najważniejszych zalet marketingu SMS zaliczyć należy natomiast wysoką otwieralność, czego nie można powiedzieć o e-mail marketingu oraz relatywnie niskie koszty, dzięki którym pozyskiwanie leadów sprzedażowych może być naprawdę tanie. O czym jeszcze warto pamiętać? Przede wszystkim o tym, że SMS-y w odróżnieniu od e-maili odczytywane są zazwyczaj bezpośrednio po otrzymaniu, a użytkownicy z reguły nie usuwają ich bez przeczytania. W efekcie rezultaty tego typu kampanii mogą pojawić się naprawdę szybko.