Cyfryzacja i komputeryzacja, będące ciągłym procesem konwergencji rzeczywistego, a i także wirtualnego świata, stają się obecnie motorem napędowym wszelkich innowacji i zmian w większości obszarów naszego życia. Jedną z takich nowości jest bez wątpienia cyfrowa tożsamość, która umożliwia nam załatwienie wielu prywatnych i służbowych spraw zdalnie, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzisiejsi konsumenci chcą częściej wykorzystywać cyfrową tożsamość w kontaktach z dostawcami energii.
Rosnące zainteresowanie obsługą online
W kwietniu 2020 r. 70 proc. osób zarządzających polskimi firmami uważało, że transformacja cyfrowa staje się kluczowym aspektem dla rentowności ich biznesów, szczególnie w obszarze obsługi klientów. Według niezależnych danych, praktycznie co trzeci użytkownik bankowości internetowej w Polsce (29 proc.) chciałby korzystać z tożsamości cyfrowej w kontaktach z dostawcami mediów, w tym również z firmą energetyczną. Potwierdzają to również dane pochodzące od samych dystrybutorów prądu. Dla przykładu, jeden z ogólnopolskich kolporterów tego medium zanotował w okresie od kwietnia do czerwca 2020 roku wzrost o 46 proc. liczby spraw kierowanych do obsługi zdalnej, poprzez elektroniczny BOK. Z badania firmy Kantar przeprowadzonego na zlecenie KIR oraz ZBP wynika, że energetyka jest obszarem notującym szczególnie duże zainteresowanie w zakresie wykorzystywania przez konsumentów ID online. Chęć korzystania ze zdalnej weryfikacji tożsamości w kontaktach z dostawcami energii elektrycznej deklaruje 57 proc. konsumentów.
Szybkie i wymierne korzyści
Wdrażanie przez firmy cyfrowego obiegu dokumentów, zdalnej obsługi klienta oraz cyfrowej możliwości potwierdzania przez konsumentów swojej tożsamości za pomocą usługi mojeID realnie wpływa na pozytywny wizerunek przedsiębiorstw odbierany przez otoczenie zewnętrzne, a także zapewnia wygodę oraz poczucie bezpieczeństwa samym klientom. Tożsamość cyfrowa dla firmy to nie tylko zadowolenie konsumentów, ale również wymierne korzyści finansowe oraz poszanowanie dla środowiska, co wpisuje się w aspekty zrównoważonego rozwoju po stronie biznesu. Bez wątpienia wdrożenie zdalnego procesu obsługi klientów oraz sprawna digitalizacja w zakresie zarządzania dokumentami daje szybkie i realne korzyści dla każdej firmy.
Tożsamość cyfrowa od KIR – bezpiecznie i wygodnie
Usługa mojeID wdrożona i obsługiwana przez KIR to usługa bazująca na obowiązujących przepisach prawnych w UE (tzw. rozporządzenie eIDAS), a także na ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. Pozwala ona w sposób całkowicie wiarygodny i bezpieczny potwierdzić tożsamość osoby prywatnej podczas realizowania procesów (np. rejestracji do portalu, dostępu do usług, zawierania umów) w trybie online na stronach dostawców usług. Jedną z pierwszych firm w Polsce korzystającej z sukcesem z mojeID jest lider w branży gazowniczej – PGNiG Obrót Detaliczny. Dzięki usłudze KIR klienci PGNiG otrzymali możliwość wygodnego załatwiania spraw bez konieczności osobistego stawiennictwa w oddziale firmy celem potwierdzenia własnej tożsamości. mojeID zapewniło im m.in. wygodny sposób na zmianę warunków lub zawierania nowej umowy czy uruchomienia usługi Polecenia Zapłaty, pozwalającej na automatyczne regulowanie cyklicznych rachunków.